Newest Members
MJ545, Marant, BeingFound, journey4two, VASurvivor
12331 Registered Users
Today's Birthdays
cja (49), crackerjack (55), nursemanda25 (33)
Who's Online
7 registered (pufferfish, Dave PNW, lapchinj, VASurvivor, 2 invisible), 18 Guests and 4 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Forum Stats
12331 Members
74 Forums
63407 Topics
443320 Posts

Max Online: 418 @ 07/02/12 07:29 AM
Twitter
Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
#446496 - 09/05/13 11:14 AM Hello from Brazil
Fabio_SP Offline

Registered: 06/16/13
I'm from Brazil, São Paulo, I'd like to meet with people from Brazil for a project(Brazil support group in São Paulo), please go to "Classifieds" for more details.
I know there are many brazilians here, so let's keep in touch, send a private message if you want(I'll check it everyday).I can't let my e-mail here, so you have to send me a private message.
Since almost anybody checks the Classifieds section I decided to make this post.
Let's join forces.I'm doing my best sending e-mails everywhere, but I'm not being successful.
Fabio

Edited by Fabio_SP (09/14/13 08:10 AM)

http://www.malesurvivor.org/board/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=438469#Post438469

#446536 - 09/06/13 12:01 AM Re: Hello from Brazil [Re: Fabio_SP]
Jude Offline

Registered: 08/09/12
Loc: New England
Bem-vindo Fabio,

Espero que seus planos em São Paulo são bem sucedidos. Tenho certeza de que há muitos homens no Brasil que serão beneficiados com seus esforços. Por favor, mantenha-nos informados de seu progresso.

Jude
But he never betrays what he thinks.
Can you see the real me, doctor?.
The Who

#446645 - 09/07/13 08:25 PM Re: Hello from Brazil [Re: Fabio_SP]
Jay1946 Offline

Registered: 08/08/13
Loc: Miami, Florida, USA
Fabio:

I am not from Brazil but I was born in Latin America. My perception is that male CSA is as prevalent in Latin America as in the US, and maybe even more so. But it is a taboo subject. No one talks about it, which makes it even more difficult and painful for those victims.

#447034 - 09/12/13 09:35 PM Re: Hello from Brazil [Re: Fabio_SP]
victor-victim Offline

Registered: 09/27/03
Loc: O Kanada
Bem-vindo Fabio,

welcome to www.malesurvivor.org

War
Love
Poetry

#447099 - 09/13/13 10:11 AM Re: Hello from Brazil [Re: Jude]
Fabio_SP Offline

Olá Jude, Como já havia dito 20% dos sobreviventes são do Brasil(no fórum), porém o que me impressiona é o fato da pouca reação/resposta do meu post nessa comunidade(malesurvivor.org). Poís vejo todos os dias se há mensagens p/ mim, no entanto não há.
A falta de reply me deixa muito frustrado, tenho convicção que há muitos brasileiros necessitando de um grupo de apoio(lógico, fora o tratamento de um profissional).
Mandei um e-mail para o Dr. Howard Fradkin no dia 15 de agosto e recebi como resposta que um dos facilitadores, Bill Burmeste iria me mandar detalhes na próxima semana como iniciar um grupo de apoio, porém até agora não recebi o e-mail com os detalhes.Também me foi dito que (Dr. Howard Fradkin) que meu e-mail seria repassado p/ o Chris Andersen(Diretor Executivo), todavia ainda não recebi o e-mail do mesmo.
No dia 16 de agosto, recebi um e-mail do Paul Linden com dois contatos da America do Sul, professores de aikido(não sei qual é a associação do aikido com Grupo de apoio à vítima de violência sexual) mandei e-mail p/ os dois e até o momento não recebi resposta.
Como você pode perceber não estou sendo bem sucedido nessa jornada.Não sendo profissional na área e sem contatos fica difícil iniciar algo tão audacioso.
Estou pensando em mandar um e-mail p/ um deputado(do Rio de Janeiro, infelizmente não de São Paulo) e espero conseguir algum êxito em pelo menos alguma coisa.Também estou pensando em mandar novamente um e-mail p/ Dr. Howard Fradkin lhe informando que até o momento não recebi os detalhes como iniciar esse grupo de apoio.

Fabio

http://www.malesurvivor.org/board/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=438469#Post438469

#447106 - 09/13/13 10:35 AM Re: Hello from Brazil [Re: Jay1946]
Fabio_SP Offline

Hi jay, you absolutely right, here in Brazil is still a taboo, I have never met so far somebody that is male CSA or ASA, believe me, I tried to find somebody(that is male adult) to keep in touch with me (somebody that suffered similar issues as mine), but I couldn't find it.
I believe they are afraid and ashamed of it, since no male reports to police about this kind of crime.And I also believe that in the US are easier to approach about it than in Brazil, since they have support group/community to help each other.

#447109 - 09/13/13 10:42 AM Re: Hello from Brazil [Re: victor-victim]
Fabio_SP Offline

Olá Victor. Obrigado pelas boas-vinda.
Espero que você também possa me ajudar nessa jornada, o mínimo que você possa fazer como apenas divugando esse post(e o post do Classifieds), já estou agradecido.
Espero que mais brasileiros vejam esse post e possam me ajudar.

Fabio

#447120 - 09/13/13 01:44 PM Re: Hello from Brazil [Re: Fabio_SP]
victor-victim Offline

Registered: 09/27/03
Loc: O Kanada
Obrigado.
Espero que você obtenha o que deseja.

War
Love
Poetry

#447145 - 09/13/13 10:21 PM Re: Hello from Brazil [Re: Fabio_SP]
Jay1946 Offline

Registered: 08/08/13
Loc: Miami, Florida, USA
Fabio:

Even though I don't speak Portuguese, I speak Spanish, so I was able to get the notion of what you wrote in your posts.

Keep up your very considerable efforts. I am sure you will be successful sooner or later. In the meantime, I hope you continue to draw support and encouragement from this board.

Best:

#447223 - 09/14/13 07:18 PM Re: Hello from Brazil [Re: Fabio_SP]
genedebs Offline
Member
MaleSurvivor

Registered: 11/09/12
Loc: MO
Welcome Fabio.

Though I don't speak Portuguese, you do speak English. We are all just the same,

We are here to support you and to share our recovery, and our trials, but mostly our recovery.

Page 1 of 2 1 2 >

Moderator:  ModTeam, Publius, TJ jeff 

I agree that my access and use of the MaleSurvivor discussion forums and chat room is subject to the terms of this Agreement. AND the sole discretion of MaleSurvivor.
I agree that my use of MaleSurvivor resources are AT-WILL, and that my posting privileges may be terminated at any time, and for any reason by MaleSurvivor.